IKC Prins Johan Friso - Voor kinderen van 0 tot 13 jaar

IKC Prins Johan Friso biedt kinderen een veilige plek om de wereld te ontdekken. Opvang en onderwijs zijn bij ons op elkaar afgestemd. Met alle kinderen, ouders, leerkrachten en pedagogisch medewerkers vormen we samen één Kindcentrum. Door gebruik te maken van elkaars kennis en vaardigheden bieden we kinderen de kans hun talenten optimaal te ontdekken en te ontwikkelen.

Integraal Kind Centrum

Binnen IKC Prins Johan Friso werken kinderdagverblijf, peuteropvang, basisschool en buitenschoolse opvang nauw samen. We stemmen als één team onderwijs, opvang en ontwikkeling op elkaar af. Zo creëren we een leeromgeving waarin kinderen hun talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen.

Daarom Prins Johan Friso

Ons IKC stimuleert ieder kind zijn of haar eigen talenten te ontwikkelen. Het niveau en tempo van ieder kind is voor ons leidend: we zetten ons in om ieder kind passende ondersteuning en uitdaging te bieden. Op IKC Prins Johan Friso vinden we het belangrijk dat kinderen, ouders, leerkrachten en pedagogisch medewerkers elkaar kennen. Zo weten kinderen zich veilig en vertrouwd.

Herlan ons sponsorkind

Herlan is een jongen van 12 jaar en is geboren op 19 januari 2011. Hij woont in Colombia in het kustgebied.
 Gedurende 4 weken zamelt een groep geld in waarmee we Herlan ondersteunen. De groepsleerkracht informeert de ouders over de actie via een bericht op Social Schools. Wij ondersteunen Herlan via Compassion  en zo wordt het mogelijk gemaakt dat Herlan het project kan bezoeken.

Kinderen drummen op skippybal

IKC Prins Johan Friso bestaat 50 jaar en om dat te vieren werden alle groepen van de school getrakteerd op een workshop van DRUMTASTIC. Een swingend drum work-out op een skippybal. Een enthousiaste begeleider leerde de kinderen in korte tijd met drumstokken te drummen op een skippybal. “Door het slaan, de muziek en samen te bewegen geef dat een heel leuk effect”, aldus één van de aanwezige juffen.

Techniek

In ons technieklokaal kunnen kinderen kennismaken met techniek. Ze kunnen er houtbewerken, solderen, schakelingen bouwen of bijvoorbeeld aan de slag met recycling.
Want wat zit er eigenlijk ín zo’n speelgoedrobot? En kun je die onderdelen hergebruiken? Met schroevendraaiers, tangen en een soldeerbout kun je dat grotendeels zelf ontdekken.

Talenten ontwikkelen

De leerlingen van groep 3 tot en met 8 volgen vanaf oktober eenmaal per week een workshop. Die workshops zijn hoogwaardige lessen gegeven door mensen vanuit hun eigen passie. De leerlingen zien het talent van degene die de workshops verzorgt en durven daardoor ook zelf hun talent te laten zien. Kinderen zetten zo hun eigen unieke talenten in binnen ons Kindcentrum.

Wij zijn onderdeel van CBO Noardwest Fryslân

CBO Noardwest Fryslân biedt kinderopvang en basisonderwijs voor kinderen van 0 tot 13 jaar.
In de gemeenten Harlingen, Waadhoeke en Leeuwarden hebben we 16 vestigingen voor basisonderwijs en diverse vormen en combinaties van kinderopvang.
Onze wortels liggen in het christelijk basisonderwijs. Nu hebben we een open toelatingsbeleid waarbij we respectvol omgaan met anders- en niet-gelovigen.
De keuzes die we maken en de manier waarop we werken, komen voort uit onze kernwaarden: vertrouwen, bezieling en groei..

Contact

Neem voor meer informatie gerust contact met ons op. Dat kan per e-mail, telefoon of via ons contactformulier.